Eerste avonturen! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Lotte Peeters - WaarBenJij.nu Eerste avonturen! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Lotte Peeters - WaarBenJij.nu

Eerste avonturen!

Door: lotteinizmir

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Februari 2012 | Turkije, Izmir


He Iedereen,

Eindelijk, eindelijk een bericht van me vanuit Turkije. First things first, met mij gaat alles goed!
Maar wat een avontuur om in mijn eigen appartement te komen, zeg. Toen ik dinsdagavond, 19.30 uur geland was, ben ik per bus op weg gegaan naar mijn appartement, waar ik echter niet ben aangekomen 's avonds, haha. Ondertussen had ik namelijk contact gehad met Gulsah, mijn Turkse huisgenootje, en te horen gekregen dat er nog niemand thuis was, help! Gelukkig was ik inmiddels in de bus een jongen tegengekomen die me ontzettend heeft geholpen hierna!! Hij heeft voor een avondje me in huisgenomen..In het begin wist ik niet of het te vertrouwen was, maar hij was erg aardig en niet eng ofzo, dus ben ik maar op de Turkse gastvrijheid ingegaan en heb ik een nacht in zijn appartement geslapen..Volgende ochtend zijn we samen ergens een turks ontbijtje gaan eten, hebben we Izmir City verkend en heeft hij me geleerd backgammon te spelen. Rond 16.00 kwam Gulsah me ophalen, met de auto, en zijn we naar ons appartement gegaan...Mooi!! ik slaap in de woonkamer die niet gebruikt wordt, dus heb 30 m2 voor mezelf:) Verder is het erg gezellig en schoon in huis, dus het bevalt me erg goed:)

Gisteren had ik mijn eerste (introductie)dag op de uni. Blijkbaar is het een private universiteit, wat betekent dat ik leskrijg van goede/ de beste (volgens hen) docenten van Izmir/Turkije (Er zijn hier namelijk 7! universiteiten) en dat de faciliteiten erg goed zijn... Mooie universiteit, maar we moeten echter met monopoly geld betalen en via toegangspoortjes naar binnen, haha! Maandag beginnen we met de lessen, al komen de meeste studenten pas over 2 a 3 weken naar Izmir... Ze zijn hier niet echt gedisciplineerd en leergierig ofzo...!
Maar goed, Erasmus (naam van uitwisselingsprogramma) is erg leuk en ik heb een leuke groep Erasmusstudenten om me heen..Vooral veel Duitsers en Oost-Europeanen..Ik ben de enige Nederlander, haha! Vanavond ga ik naar mijn eerste echte Erasmus-party en morgen ga ik naar een basketbal wedstrijd tussen de twee aartsrivalen van Izmir, dat wordt knokken!!
Al met al gaat het dus erg goed met me en hoeven jullie je dus geen zorgen te maken;) Haha!
Zo, ik ga nu maar eens in mijn eentje de stad verkennen, ben constant tussen de mensen geweest dus vind het nu ook wel ff lekker om alleen op verkenning uit te gaan:)

Tot de volgende blog!
Xx Lotte

ps. Wisten jullie dat:
- De Turken echt ontzettend aardig en gastvrij zijn?? Hun doel in het leven is om andere mensen te helpen is me verteld en dat lukt tot nu toe erg goed!
- Dat ik nog maar 3 woorden Turks ken, de taal echt onverstaanbaar is voor mij en ik het dus nog erg zwaar ga krijgen aangezien hun Engels echt niet zo best is, haha!
- Mijn 2 lieve Turkse huisgenootjes echt fantastisch zijn, maar ook weinig Engels spreken, dus dat ik een mengelmoesje van Engels/Duits en Limburgsdialect met ze praat!
- Ik vanavond ook een feestje heb van het vriendje van Gulsah, waar we Raki (Turks nationaal drankje van druivensap met anijssmaak, 45%??!) gaan drinken en Midye dolmasi (Mosselen gevuld met rijst en met sinasappelsap) gaan eten en op zijn Turks gaan dansen, haha!
- Ik elke ochtend om 06.00 uur wakker wordt van de oproep tot gebed van de moskee..
- Ik, ondanks dat ik niet rook, elke dag naar rook ruik omdat iedereen om me heen rookt!!

Nou, genoeg en foto's volgen snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Toch maar overgestapt op waarbenjij.nu voor al mijn reisverhalen over mijn (studie-)avonturen in Izmir, Turkije

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 23 Juni 2012

Mijn Turkse ervaringen!!

Landen bezocht: